Виртуелни асистент, симболично назван ПИО Агент, доступан је посјетиоцима интернет презентације Фонда у сваком тренутку. На овај начин, грађани могу брзо и једноставно, дигиталним путем, добити информације о правима из ПИО, на било којем мјесту, без чекања и без потребе за контактирањем са службеницима или доласком у просторије Фонда.
ПИО Агент је развијен примјеном вјештачке интелигенције и тренутно се налази у тестној фази, па су повратне информације корисника веома важне. Због тога, позивамо грађане да посјете сајт Фонда и искористе могућност добијања информација дигиталним путем, постављањем директних упита о темама које их интересују. Питања је потребно формулисати прецизно и јасно, како би одговори били што потпунији.
ПИО Агент је дизајниран да пружа одговоре о општим правима из ПИО, док је за сва питања у вези са конкретним личним правима потребно обратити се надлежним организационим јединицама Фонда ради увида у предмет.
Како се наводи у саопштењу, развој виртуелног асистента дио је напора Фонда ПИО Црне Горе да унаприједи рад и дигитализује своје услуге, са циљем да се институција развија као одговорна, транспарентна, професионална, ефикасна, инклузивна, савремена и ка грађанима оријентисана.