Поводи
ПРОПАДА ПУТ ПЉЕВЉА – ГРАДАЦ (фото)
Путни правац Пљевља – Градац – Шула рапидно пропада.
Након неколико деценија животарења, послије затварања и периода слабог рада Рудника „Шупља стијена“, мјештани рударских насеља имали су макар пут који их је колико-толико повезивао са „цивилизацијом“, а и омогућавао да лакше стигну до својих села, која су им била извор живота.
Последњих 5-6 година Рудник „Шупља стијена“ ради, према званичним подацима сасвим добро, па је и један број мјештана запослен у фирми „Градир Монтенегро“, чији је власник фирма из Пољске која експлоатише овај рудник олова и цинка (и непознате количине других драгоцјених метала).
Концентрати олова и цинка (и осталог) из Шула се одвозе камионима, управо путним правцем према Пљевљима, олово до Луке Бар, а цинк (и остало) директно у Пољску.
Путни правац Пљевља – Градац нити је пројектован нити изграђен за количину терета који се њиме превози.
Управо та чињеница све је видљивија на овом путу и одвијање саобраћаја путничким возилима постаје све теже. Није далеко дан када ће то бити немогућа мисија.
Није нам познато да сем плаћања концесионе накнаде држави, од које већи дио припада општини Пљевља, као и новоуведене еколошке накнаде која се мора користити управо у те намјене, држава има било какве уговорне односе и гаранције са „Градир Монтенегром“ који би се тицали одржавања путева. При експлоатацији шума такве обавезе постоје, а колико их је поштовала „Вектра Јакић“ свих протеклих година свима је познато.
Ако их има и „Градир Монтенегро“ онда се њихови ефекти не виде на путу Пљевља – Градац.
Како је овај путни правац у све горем стању мјештани Брвенице и околних села најављују да ће, у случају да не добију гаранције за редовно и квалитетно одржавање пута, блокирати саобраћај и спријечити овакво експлоатисање пута који за њих има животну важност.
Они са којима смо разговарали очекују брзу реакцију надлежних државних и органа локалне власти.