Гашењем „Превоза“ угасиле се и аутобуске линије
ПЉЕВЉА БЕЗ АУТОБУСКИХ ЛИНИЈА ДО СУСЈЕДНИХ ГРАДОВА
Нестајањем пљеваљског предузећа „Превоз“, прије петнаестак година, није само изгубило сеоско становништво већ и становништво са градског подручја. Највећи проблем, са уништењем поменутог предузећа током приватизације, управо се јавио у случају приградског саобраћаја.
Пљевљаци тренутно имају аутобуске линије које их повезују са Жабљаком, Никшићем и Подгорицом. Када је у питању превоз путника до сусједне Фоче, Чајнича, Прибоја, Пријепоља и Бијелог Поља, из Пљеваља не постоје директне аутобуске линије. До Чајнича и Пријепоља постоји превоз путника кроз аутобуске линије које се одвијају на правцу према Сарајеву и Београду. Од појаве корона вируса и у том случају се ситуација погоршала јер превозник који превози путнике према Сарајеву, у јутарњим часовима полази из Пљеваља понедјељком, сриједом и петком и из Сарајева се истим данима враћа у послијеподневним сатима. На тај начин Пљевљаци више не могу да уторком рачунају на аутобуски превоз приликом одласка на чајничку пијацу. Када је у питању Пријепоље аутобусом се може путовати сваки дан у 12 сати и 45 минута. Или у 24 часа сриједом и суботом. Пљевљаци већ око 15 година немају никакву аутобуску линију на правцу према Фочи и Прибоју. Од прије неколико мјесеци немају ни аутобуски превоз до Бијелог Поља.
- Грађани су у овом случају на великом губитку. Многа старија лица имају родбину у сусједним градовима али до истих не могу да оду. Притом, многи би Пљевљаци пошли у сусједне општине, као што су раније ишли, на пијацу и вратили би се аутобусом да превоз постоји, каже одборник Демократске Црне Горе Игор Бојовић, уз напомену да становништво нема новца да плаћа такси превоз.
Од самим таксиста смо дознали да превоз путника до Фоче кошта 50, до Чајнича и Прибоја по 30, Пријепоља 15 а Бијелог Поља 40 еура. Притом, свако чекање се наплаћује па се становништво само у тешкој невољи одлучује да користи такси превоз.
- Ја сам живио у селу Вруља и могу слободно да кажем да је некада, када је постојало предузеће „Превоз Пљевља“, кроз Вруљу пролазило више аутобуса него што данас пролази кроз Пљевља, казао нам је Бојовић уз појашњење да би локална управа требала да више уради како би стимулисала превознике да отворе линије до сусједних општина.
Бојовић каже да је таква активност неизбјежна и да је неопходно омогућити Пљевљацима да могу без личног и такси превоза да оду до сусједних градова.
- Општинска управа је обезбиједила неким превозницима субвенције за превоз путника на неким локалним линијама. Исто тако мора да се уради и са међуградским саобраћајем, казао је Бојовић.
Некадашње предузеће „Превоз Пљевља“ имало је око 40 аутобуса за превоз путника. Поред линија до Подгорице, Београда, Сарајева, Ниша и других већих центара, постајале су посебне линије до сусједних градова. Посебно се водило рачуна о линији Пљевља –Пријепоље и Пљевља –Прибој, јер су многи Пљевљаци у то вријеме путовали до Београда возом из Пријепоља или Прибоја. Поред међуградског саобраћаја ово предузеће је одржавало саобраћајне линије до свих села. Са гашењем „Превоза Пљевља“ радници су остали без посла а Пљевљаци практично без аутобуског превоза путника.
- Ове године, а слично је било и прошле године, постоји велики проблем са радовима који се изводе на путним правцима према Пријепољу, Бијелом Пољу и Чајничу. Завршетак ових радова на свим правцима касни, каже Бојовић и појашњава да је највеће кашњење на путном правцу Пљевља-Бијело Поље. Он подсјећа да су послови на реконструкцији овог магистралног пута требали да се заврше још прошле године у јуну мјесецу.
- Радови према Чајничу требали су да се заврше до краја прошле године а према Пријепољу до августа ове године. Сасвим је сигурно да се на путном правцу према Пријепољу до августа неће завршити ови послови, казао је Бојовић и појаснио да сви превозници због бројних оштећења услед радова на коловозу не желе да врше превоз путника.