О заштити животне средине нико не води рачуна у Руднику угља
Вишегодишња „борба“ да се уклони тракасти систем отпремања откривке, односно лапорца, из копа Рудника угља очигледно је окончана побједом оних који убирају „приходе“ од „уградње“ у набавкама горива и механизације за транспорт камионима и дамперима. Тракасти систем, и поред бројних студија његове оправданости је демонтиран и не користи се. Потрошња горива је увећана, а више се ангажују дампери и камиони. За набавке горива и механизацију се издваја много више новца, а самим тим боља је и „зарада“ одређених лица у Руднику угља.
Посебно је велики проблем што се не води рачуна о заштити животне средине, односно што се тракасти систем не користи за отпремање лапорца али ни угља до Термоелектране. Еколози тврде да би са коришћењем тракастог система значајно била већа безбједност у саобраћају, посебно на прилазима Термоелектрани, гдје теретни камиони Рудника угља излазе на магистрални пут. Значајно би се мање уносило земље, лапорца и угља у град, а било би и мање прашине.
-Нажалост тракасти систем се не користи и са тим поступком створен је већи простор за корупцију, а животна средина се додатно угрожава. Тракасти систем транспорта је сигурно јефтинији од коришћења дампера и камиона али то очигледно некоме не одговара, казао је први човјек Еколошког друштва „Брезница“ Милорад Митровић уз објашњење да се притом не води рачуна о заштити животне средине.
-Рудник је тренутно један од највећих загађивача у Пљевљима. Мислим да пословодство ове компаније мора стално да води рачуна како да смањи загађење. Нажалост у трци за финасијским плијеном, појединци у Руднику не воде рачуна о томе. Није их брига колико камиони изнесу блата и земље на магистрални правац код Термоелектране и колико се те земље унесе на гумама аутомобила у град. Тракасти систем ће за три сата да превезе угаљ који камиони 24 часа возе од Рудника до Термоелектране. Све би било јефтиније и чистије кад би се тракасти систем поставио од Рудника до Термоелектране, али то некоме не одговара. Овде постоји зла намјера и зато је тракасти систем, који је до прије неколико година одвозио лапорац на Јагњило, демонтиран и стоји као гомила гвожђа, казао је Митровић и додао да се свуда у свијету овакви системи користе и даје им се предност у односу на друге превозе.
-Приликом разговора о приватизацији Рудника угља и Термоелектране 2005. и 2006. године, представници чешких компанија су се интересовали о могућностима коришћења тракастог система транспорта. На тај начин су жељели да боље заштите животну средину али и да обезбиједе уштеду. Нажалост некоме у Руднику није до уштеде, већ до личне „зараде“, казао је Митровић уз појашњење да би овакав начин пословања требало да провјери и Тужилаштво.
У вријеме власти Демократске партије социјалиста, постајале су одређене групације које су покушавале да се тракасти систем замијени дамперима и камионима. Те групације су у шали називане „дизел група“ или „дампер група“ јер су добро зарађивали и узима ли су проценат приликом набавке горива и дампера. Нажалост све личи да су се њихови снови сада остварили.