Ремонтовано постројење асфалтне базе у Бушњима, према наводима из Рудника угља Пљевља, у наредној грађевинској сезони моћи ће да обезбиједи од 20.000 до 25.000 тона асфалта. Након обнове, капацитет производње износи 35 тона на сат, док ће реална годишња производња зависити од временских услова и динамике грађевинске сезоне.
Извршни директор РУП-а Немања Лаковић подсјетио је да су запослени РЈ „Одржавање“ урадили изузетно захтјеван и квалитетан посао на ремонту постројења, након чега је започео пробни рад.
„До сада смо произвели око 820 тона асфалта. Већ наредне године очекујемо рад у пуном капацитету“, истакао је Лаковић.
Он је нагласио да ће асфалтна база у Бушњима бити значајно појачање грађевинској групацији РУП-а, која већ реализује бројне пројекте за Еко-фонд, Општину Пљевља и друге инвеститоре.
„У Пљевљима ћемо коначно имати постројење на које можемо рачунати за брзу испоруку и квалитетан асфалт. РУП је, у оквиру стратешког развоја, обезбиједио и концесију за каменолом ‘Рајчево брдо’, чиме је обезбијеђено стабилно снабдијевање сировинама и затворен комплетан производни процес. То ће омогућити отварање нових радних мјеста, бржу реализацију пројеката и већу конкурентност компаније“, додао је Лаковић.
Ипак, судећи по овогодишњој динамици, тренутни капацитет асфалтне базе тешко да ће бити довољан за потребе пљеваљског краја. Само за асфалтирање сеоских путева у 2025. години утрошено је око 27.000 тона асфалта, при чему је било дана када је на терену уграђивано од 350 до чак 550 тона асфалтне масе.
Овој количини треба придодати и асфалт утрошен у градском подручју. Уколико наредних година почну радови на асфалтирању магистралног пута од Бољанића према Чајничу, Рудник угља ће морати да разматра набавку нове асфалтне базе знатно већег капацитета. У супротном, извођачи ће поново бити приморани да асфалт купују у другим општинама, што би РУП-у донијело финансијски губитак, а путну инфраструктуру учинило скупљом него да се асфалт производи у Пљевљима.


