ЗА БОЉИ ПРЕВОЗ ПУТНИКА ДО ГРАДЦА И ШУЛА НЕОПХОДАН ДОГОВОР

0
597

Превоза нема викендом, радним данима вријеме поласка спорно

ЗА БОЉИ ПРЕВОЗ ПУТНИКА ДО ГРАДЦА И ШУЛА НЕОПХОДАН ДОГОВОР

Иако је послије бројних тешкоћа обновљен аутобуски превоз путника из пљеваљских насеља Шула и Градац, успостављене аутобуске линије не одговарају житељима ових заједница. У самој Мјесној заједници Градац изузев потврде да се одвија аутобуски превоз путника, друге податке нијесмо могли добити. У Савјету ове заједнице кажу да они не могу да причају о самом термину превоза путника, већ да ће то у наредном периоду највјероватније коментарисати сами грађани.

  • Тренутно два пута аутобус „Радуловићпревоза“ саобраћа на релацији Пљевља-Градац-Шула. Из Пљеваља аутобус полази у 8 часова и 45 минута и у 13 часова и 45 минута. Повратак је отприлике за сат времена, казала нам је предсједница МЗ Грададац Оливера Деспотовић уз појашњење да је до краја прошлог љета, претходни превозник три пута се саобраћао на овој релацији. Деспотовићева је појаснила да нема ране јутарње линије, као ни вечерње.
  • Видјећемо како ће то све одговарати овдашњем становништву. Новина је и у томе што викендом нема превоза, казала је Деспотовићева.

Од самих грађана, који су своје жалбе упутили одборничким клубовима у пљеваљском локалном парламенту смо дознали да новоуспостављене аутобуске линије не одговорају. Посебно је проблем са јутарњом линијом гдје аутобус из насеља Шула креће око 9 часова и 45 минута, а раније су имали линију у шест и 15 минута. Тако су стизали у Пљевља око 7 часова и 15 минута, па су на вријеме старија лица, најчешће пензионери, могли да стигну на преглед код љекара или да у лабараторији, у којој до девет часова узимају узорке, обаве посао. Слична је ситуација и са 12 средњошколаца из насеља Шула, којима настава почиње у 7 и 45 минута. У садашњим условима родитељи средњошколаца умјесто мјесечне карте за превоз у Пљевљима плаћају станове и друге потрепштине.

Да незадовољства има са новим линијама потврдили су нам и у Општинском одбору Демократске Црне Горе. У поменутом одбору  су нам казали да су њихови одборници тражили да локална управа субвенционише превознике, како би се обновио аутобуски превоз путника из насеља Шула и Градац. Међутим, сада ипак нијесу задовољни што стижу примједбе грађана.

  • Неопходно је пронаћи решење између локалне управе, превозника и грађана. Грађани морају бити свјесни да превозници немају интереса да имају више линија у моменту када је опао број путника. Истовремено, ако општинска управа субвенционише превозника онда он треба да уведе линије које би најбоље одговарале тамошњем становништву, наводи се у саопштењу Демократске Црне Горе уз објашњење да је неопходно наћи право решење.

Из поменуте партије су показали највише забринутост због школараца и пензионера који живе у рударским насељима Шула и Градац.

  • Тамошњи пензионери имају изузетно ниске пензије. Ради се о некадашњим рударима „Шупље Стијене“, чије су пензије око 300 еура. Међутим, има доста оних пензионера којима је пензија умањена за 30 одсто, због смрти супруга, па је у том случају примање око 200 еура, наводи се у саопштењу и поручује да ти пензионери не могу да плаћају такси превоз да би отишли у Пљевља на љекарски преглед.

Током претходних дана смо покушали да ступимо у контакт са ресорним општинским секретаром Зораном Чоловићем и службеником Драгољубом Мазалицом, који је задужен за ове послове, али се они нијесу јављали на наше телефонске позиве.

Када је у питању аутобуски превоз путника из насеља Градац и Шула, исти је успостављен крајем шездесетих година прошлог вијека. Међутим, како последњих година у овим заједницама живи све мање становништва приватни превозници имају све мање интереса да врше превоз на овом правцу. У августу прошле године превозник, који је до тада вршио превоз путника, отишао је у пензију па је обуставио и рад. Неколико мјесеци становници ових насеља, уколико су жељели да дођу до Пљеваља, морали су користити сопствене аутомобиле или платити од Шула и Градца такси превоз у износу од 17 односно 10 еура. У децембру мјесецу расписан је јавни позив од стране пљеваљске општине на који се једино јавио превозник „Радуловићпревоз“. Аутобуска линија је обновљена 15. јануара, да би на кратко била прекинута 8. фебруара. Поменути превозник се пожалио на локалну управу да није испоштовала договор о субвенцијама. Међутим, сада је опет превоз обновљен али са двије линије радним данима, док викендом истог нема.

Пројекат подржан од стране Министарства спољних послова Републике Србије – Управе за сарадњу с дијаспором и Србима у региону

ОДГОВОРИ

Унеси коментар!
Please enter your name here