ДО БЕОГРАДА ИЗ ПЉЕВАЉА САДА САМО ЈЕДНА ЛИНИЈА

0
240

До прије десет година из Пљеваља је дневно било седам аутобуских линија до Београда,а тренутно постоји само једна. Иста ситуација је и за сусједно Пријепоље. Када је у питању аутобуски превоз према Сарајеву и Чајничу, ситуација је још гора, јер аутобуси из Пљеваља саобраћају само три пута недјељно и то рано ујутру понедјељком, сриједом и петком, а враћају се истим данима пролазећи кроз Чајниче у поподневним сатима. До сусједног Прибоја, Фоче и Бијелог Поља, из Пљеваља не постоји аутобуски превоз. До укидања линије према Фочи и Прибоју дошло је прије петнаестак година, а до Бијелог Поља прошле године. Аутобуси из Пљеваља сада редовно саобраћају преко сусједног Жабљака до Никшића и Подгорице.

-До Београда имамо дневно само једну аутобуску линију, у 12.45 часова, и ту линију већ годинама одржава превозник из Србије „Банбус“- саопштили су за „Дан“ из предузећа Аутобуска станица Пљевља уз потврду да највише аутобуских линија има према Подгорици и да аутобуси крећу већ у пет сати изјутра.

Сазнајемо да су превозници покренули тако ране линије јер велики број грађана из Пљеваља свакодневно одлази на љекарске прегледе у Клинички центар Црне Горе. Исто тако и таксисти често за Подгорицу полазе у четири сата ујутру како би корисници њихових услуга већ у седам сати били у Клиничком центру на љекарском прегледу.

На највећој муци су студенти, који студирају у Сарајеву или Београду, као и у другим центрима у Србији, јер немају могућност да користе аутобуски превоз, као што је то био случај раније.

-Пљевља су, као најсјевернији град у Црној Гори, саобраћајно изолована, а додатни проблем представља чињеница да су и према многим градовима у окружењу укинуте аутобуске линије. Пљевљаци већ дужи период немају директну аутобуску линију за Бијело Поље, Беране, Фочу, Прибој. Недостатак тих линија отежава грађанима који су послом или школовањем везани за те градове- каже функционер Демократског фронта Вујо Грбовић.

 Све je почело са пропашћу „Превоза Пљевља“

Проблеми са превозом путника из Пљеваља до сусједних села и већих градских центара у Црној Гори и државама у окружењу настао је након пропасти предузећа за превоз путника „Превоз Пљевља“. Поменуто предузеће је некада одржавало аутобуске линије до свих села на подручју општине Пљевља, затим према Подгорици, Никшићу, Херцег Новом, а имало је и директне линије до свих сусједних општина, као и до Сарајева, Београда, Ниша, Лесковца… Са пропашћу овог предузећа угашене су аутобуске линије до села, а дошло је и до замирања аутобуског превоза до сусједних градова.
Почетком деведесетих година „Превоз Пљевља“ је у свом власништву имао око 40 аутобуса. Камиони овог предузећа, којих је било око 110, превозили су терет широм бивше Југославије, али и ван граница некадашње државе. Уласком у стечај, као и продајом имовине, око 450 радника остало је без посла, а Пљевљаци без квалитетног превоза.

Он као посебан проблем истиче непостојање директних аутобуских линија према градовима на приморју.

-До градова на приморју могуће је доћи само уз пресиједање. Поновно отварање наведених аутобуских линија биће један од главних циљева нове локалне власти у Пљевљима- поручио је Грбовић и појаснио да ће локална власт преузети конкретне мјере како би подстакла превознике да отворе старе-нове аутобуске линије.

Иначе, прије двадесет година постајала је општа трка између превозника за линије према Србији. Међутим, са лаганим замирањем живота у Пљевљима и јачањем државне границе, то интересовање је опало.

ОДГОВОРИ

Унеси коментар!
Please enter your name here